Massmejl om betalningar – Problem för Swedbank
Nu larmar flera av Swedbanks kunder i sociala medier om att problem har uppstått med massutskick av mail.
Flera personer har uppgett att dom får massutskick om betalningar som dom inte själva genomfört.
Jag har fått över 600 mejl
säger Linda Lång som är en av de drabbade.Swedbank har svarat att man undersöker vad som skett. Det började under eftermiddagen att kunder på Swedbank berättade i sociala medier att dom får massutskick via mejl med uppgifter om betalningar via Swedbank Pay som dom inte själva genomfört.
Hej! Vi försöker få information om vad som skett
skriver Swedbank i ett svar till en kund på Twitter.
Linda Lång, är en av dom som drabbats av strulet. Efter att ha betalat ett julklappsköp med hjälp av Swedbank Pay på tisdagen började hon få mejl efter mejl med kunders uppgifter från Swedbank.
Jag har fått över 600 mejl från dem med mottagna inbetalningar som folk har gjort och det fortsätter komma
säger hon.
Privata mejladresser syns
I mejlen finns uppgifter om vem som gjort betalningen, privata epostadresser och fakturanummret.
En bank är något man känner att man litar på och när de gör ett sånt här utskick… Det är dåligt gjort av dem.
Lämna ett svar
Du måste vara inloggad för att publicera en kommentar.