Nordea har tekniska problem
Nordea har drabbats av tekniska problem, det visar sig på så sätt att kundernas bankkonto har försvunnit eller att dom helt tömts på pengar.
Det står att jag har noll kronor på mitt pensionssparande
säger en drabbad Nordeakund.
När man går in genom bankens app för att kontrollera sitt saldo så dyker ett felmeddelande upp
Vi har för närvarande tekniska problem med gamla internetbanken, nya internetbanken och mobilbanken (Nordea-appen)
Vi jobbar så fort vi kan med att lösa problemet. I nuläget är det för tidigt att säga vad problemet beror på och när det är löst
säger Javier Lopez, presskommunikatör vid Nordea i Danmark.
Javier Lopez säger också att problemen främst drabbar kunder som använder den nya internetbanken, och att bara vissa kunder drabbats av problemet.
Dock påverkar problemet kunder i hela Norden, när man går in via appen så ser det ut som att dina konton tömts på pengar.
Nästan alla mina pengar på ISK-kontot är borta. Barnens framtidskapital är i stort sett tomt
säger en drabbad Nordeakund.
En annan Nordea kund som drabbats säger
Flera av mina konton är borta. De som är kvar har fel summa och det står att jag har noll kronor på mitt pensionssparande. Det enda kontot som stämmer är mitt lönekonto
säger hon.
Nordea: Problemet är löst
Någon timme senare meddelar Nordea att problemet ska vara löst. Dock hävdar dock flera Nordeakunder att deras konton fortfarande är tomma eller saknas helt.
Kunder i hela Norden tillhör dom drabbade.
Lämna ett svar
Du måste vara inloggad för att publicera en kommentar.